/Uskoro počinje da radi portal za proveru neplaćenih kazni

Uskoro počinje da radi portal za proveru neplaćenih kazni

Do početka sezone godišnjih odmora, najverovatnije od juna meseca građani će moći da online provere da li imaju neplaćenu

kaznu za saobraćajni prekršaj detektovan kamerom ili radarom.

Takođe, otprilike u tom periodu saobraćajni policajci će umesto papira za popunjavanje prijava i zapisnika početi da koriste android uređaje, što će ubrzati same intervencije, ali i smanjiti mogućnost za greške prilikom unosa podataka, ali i opisivanja samog prekršaja.

Ove promene najavio je pukovnik Slaviša Lakićević, načelnik Uprave saobraćajne policije na nedavno održanoj 19. konferenciji “Bezbednost saobraćaja u lokalnoj zajednici” na Zlatiboru, piše sajt Polovni automobili.

On je najavio da će najverovatnije tokom juna biti u funkciji portal eSaobraćajni prekršaj preko kog će građani vrlo lako proveriti da li imaju neku kaznu za prekršaj koji je evidentiran automatskim sistemima, dakle bez zaustavljanja od strane saobraćajnog policajca.

Šta ovo znači za vozače?
Nadamo se da će se pre svega smanjiti broj onih koji svake godine dožive neprijatnost, odnosno budu vraćeni sa granice kada krenu na dugo planirani odmor, jer nisu platili saobraćajnu kaznu za neki prekršaj, za koji najčešće nisu ni bili svesni da su napravili.

Podsećamo, vozači već mogu da provere da li su kažnjavani u Registru neplaćenih kazni.

Druga važna novina, kako je pojasnio načelnik Saobraćajne policije jeste da će Nalog za izvršenje službenog zadatka, koji godinama unazad koriste policajci na terenu, zameniti android uređaj preko koga će se učitavati sva dokumenta i preko koga će se podnositi prijave.

Policajac neće opisivati prekršaj na papiru
Ovakav način rada, odnosno digitalizacije, naveo je Lakićević, treba da spreči da dolazi do grešaka, poput onih da policajac upiše pogrešan matični broj, pa da prijava bude poslata osobi koja nije počinila prekršaj.

Takođe, vreme trajanja intervencije koja sada traje u proseku 15 minuta biće skraćeno na otprilike pet minuta, a prema procenama nadležnih uštedeće se desetine miliona komada papira.

I još jedna važna stvar je da policajac neće imati diskreciono pravo da opisuje prekršaj, već će uređaj “nuditi” opcije za opis.

Da bi ovakav način rada postao primenjiv u praksi, moraće da bude doneta i izmena jednog člana Zakona o prekršajima, kako bi se omogućila elektronska forma za pokretanje prekršajnog postupka.

Ostaje da vidimo kako će ova promena izgledati u praksi i da li će doprineti da rad policije bude transparentniji i na kraju pravedniji prema vozačima.

Podsetimo, saobraćajna policija već “uveliko” koristi neke savremene sisteme za “lov” na nesavesne vozače.

Prosečna brzina meri se na 56 deonica na auto-putevima, tu su i takozvani dual radari koji istovremeno mere brzinu u više saobraćajnih traka, sve je više kamera koje otkrivaju prekršaje, a biće ih sve više…

Ne treba zaboraviti i kamere koje saobraćajci nose na uniformama i koje snimaju komunikaciju sa vozačem.

REPORTER/B92